RTL GP Magazine wordt gemaakt door bevlogen kenners en beroemde experts, waaronder winnaars van legendarische races als de 24 Uren van Le Mans, de Indianapolis 500 en de Targa Florio. Maak kennis met ons unieke team van schrijvers, specialisten en columnisten.
JÜRGEN BARTH is de zoon van Edgar Barth, één van Porsches belangrijkste coureurs van het eerste uur. Jürgen startte zelf als engineer bij de sportwagenfabrikant, maar al snel begon hij ook te racen voor Porsche en won onder ander de 24 Uren van Le Mans. Jürgen is tevens auteur van vele boeken over de autoracerij.
JOHN BOSCH groeide na een ernstig ongeluk in de Formule 3 uit tot een fenomeen in de rallysport. Zijn tweede raceleven stond in het teken van Ferrari, met als hoogtepunten talrijke titels in de historische racerij en succes in de 12 Uren van Sebring en de European Le Mans Series. Tussendoor won hij met Jan Lammers het FIA Sports Car Championship.
TOINE HEZEMANS was fabrieksrijder van Carlo Abarth, Alfa Romeo, BMW en Ford, won tweemaal het EK toerwagens, de Targa Florio en de 24 Uren van Daytona. Hij bracht ook zelf tal van racewagens op de baan - van een Formule 1 tot diverse GT's - en domineerde als tuner van Rotax-motoren jarenlang de internationale kartsport.
HANS HUGENHOLTZ racete als zoon van de circuitdirecteur al op jonge leeftijd met zelfgemaakte zeepkisten over Zandvoort en verscheen begin jaren zeventig aan de start in het NK toerwagens en diverse rallies, alvorens hij succesvol werd in de internationale GT-racerij en de historische autosport.
MICHAEL KEYSER was in de jaren zeventig actief in de sportwagenracerij en won onder andere de 12 Uren van Sebring. De Amerikaan maakte echter ook de legendarische racefilm 'The Speed Merchants' en het gelijknamige boek - zijn eerste van inmiddels vele, alom geprezen publicaties over de autosport.
MARK KOENSE werkte in de Formule 1 voordat hij met Jan Lammers furore maakte in de sportwagenracerij met Racing for Holland en betrokken raakte bij het Ferrari-team Barron Racing. Naast uitgever en hoofdredacteur van RTL GP Magazine adviseert Mark als expert op het gebied van historsiche racewagens tal van collectioneurs.
JAN LAMMERS heeft in vrijwel elke raceklasse gereden, van Formule 1 tot IndyCars, sportwagens en zelfs rallies. Als één van 's werelds meest veelzijdige autocoureurs reed hij voor onder andere Jaguar, Toyota, Lotus en Nissan. Tot zijn meest in het oog springende hoofdprijzen behoren drie FIA-titels en zeges in de 24 Uren van Le Mans en Daytona.
ARIE LUYENDIJK schitterde in het EK Formule Super Vee voordat hij in Amerika doorbrak en daar twee keer de wereldberoemde Indianapolis 500 op zijn naam schreef. Met overwinningen in sportwagenklassiekers als de 24 Uren van Daytona en de 12 Uren van Sebring onderstreepte hij zijn status als één van de meest succesvolle Nederlandse autocoureurs ooit.
Kees van de Grint racete met karts en formulewagens en maakte furore als ontwerper, engineer en teamchef (van karting tot Formule Ford en van Le Mans tot de Formule 1) waarna hij een hoofdrol speelde in het mondiale racesucces van bandenfabrikant Bridgestone, in het bijzonder als lid van het Ferrari-team rond Michael Schumacher.
MARTIN VAN DER HULST reed als kind met karts over het oude Zandvoort en hij stond met Jim Clark aan de Scalextric-baan (foto). Hij was ook vaak actief in de pits, vroeger voor mannen als Dan Gurney en Frank Gardner, later voor teams als Racing for Holland en Barron Racing. Zijn archief en netwerk zijn uniek en nog altijd bezoekt hij wereldwijd autoraces.
GIJS VAN LENNEP won als fabriekscoureur van Porsche twee keer de 24 Uren van Le Mans en de allerlaatste Targa Florio. Ook racete hij voor Abarth, Alfa Romeo, DAF en Gulf-Mirage en werd hij Europees kampioen in de Formule 5000. In de Formule 1 scoorde deze alleskunner tot tweemaal toe punten in het wereldkampioenschap.
ERIK VERKAAIK liep al op jonge leeftijd door de pits van het circuit van Zandvoort en verslond alle tijdschriften en boeken over de autosport. Ook nu nog bezoekt hij jaarlijks diverse races en zijn kennis van zelfs de kleinste details is fenomenaal en reikt bovendien veel verder dan alleen de Formule 1.
FRANS VÖRÖS begon als pupil van de legendarische Rob Slotemaker en racete als protege van Jan Lammers in de Formule Ford en de Formule Opel-Lotus waarna hij jarenlang actief was in de toerwagenracerij. Vandaag de dag is hij een begrip op het gebied van race- en rijvaardigheid.